حکمت متعالی

فرمایشات عرشی مرحوم دولابی که توسط استاد معظم جناب آقای مهدی طیب شرح گردیده است

حکمت متعالی

فرمایشات عرشی مرحوم دولابی که توسط استاد معظم جناب آقای مهدی طیب شرح گردیده است

رضا - 12

بســــــــم الله الرحمــــــن الرحیــــــــــم

اگر از خدا و خوبان خدا رضا شدیم ، زنده زنده به بهشت می رویم .

شرح استاد : بهشت آن جایی است که به انسان خوش می گذرد . اگر از خدا و خوبان خدا رضا شدیم چون همه چیزهایی که می خواهیم در همین جا هست پس به ما خوش می گذرد و حتی چیزهایی هم که نیست خوشحالیم که نیست ، پس آن چیزی که هست بهترین چیزی می تواند باشد که هست . این را می گویند بهشت .

بهشت آن جاست که کارزاری نباشد            کسی را با کسی کاری نباشد

وقتی چشممان باز شد و دیدیم در این عالم کسی را با کسی کاری نیست و هر چیزی که برای ما پیش می آید فقط این خداست که دارد این کارها را انجام می دهد و هر کسی خودش هست با خدای خودش و احدی در زندگی ما کاره ای نیست و وقتی فهمیدیم که همه کاره خداست و  این خدا چه خدای خوبی است که مصالح و منافع ما را بهتر از خود ما تشخیص می دهد و خیرخواه تر از خود ما به ماست و چون قادر و غنی مطلق است خواسته های ما را عملی می کند .

همه چیزهایی که الآن برای ما وجود دارد بهترین چیزهاست و چیزهایی هم که برای ما وجود ندارد حتماً ضرری داشته که در اختیار ما قرار نداده ، پس بهشت چه جایی بهتر از این جا .

بهشت تر از این بهشت خانه دوست است ، همه جذابیت بهشت به وجود دوست است . به گفته مرحوم دولابی (ره) می فرمودند : بهشت بدون دوست را باید هشت و گذاشت و رفت .

فرق بهشت و هشت در یک (بـــ ) است که این (بـــ ) وجود مقدس حضرت امیرالمؤمین علی (ع) است. همه لذت بخشی بهشت در دیدن مبارک حضرت امیرالمؤمین (ع) است . حالا اگر در این دنیای مادی چشمتان باز شد و حضرت را مشاهده کردی آیا این جا بهشت هست یا خیر ؟

اگر جای دیگری سراغ دارید بفرمائید .

من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود          وعده فردای زاهد را چرا باور کنم

صبر کنم پیر شوم بعد بمیرم و شب اول قبرم طی شود و تازه بروم پای میز محاکمه و در صحرای محشر محشور بشوم و بعد از پل صراط عبور کنم و بعد وارد بهشت بشوم . این همه راه !!، خوب همین الآن فی المجلس در بهشت هستم .

پس دیدید زنده زنده می شود انسان به بهشت برود .

-----------------------------------------------------------------

اگر کسی میانه اش با خدا صفا باشد ، خداوند دست روی سرش می کشد .

شرح استاد : دست خدا حجت خداست . اگر می خواهی دست امام زمان (عج) بر روی سرت قرار بگیرد رابطه ات را با خدا باصفا کن .

-------------------------------------------------------

با خدای خود صلح کن تا به مصلح عالم راه پیدا کنی .

شرح استاد : بزرگترین کاری را که حضرت امام زمان (عج) انجام می دهند این است که رابطه خلق با خدا را آشتی می دهند چون مصلح عالمند و صلح ایجاد می کند . وقتی انسانها با خدا آشتی کردند دیگر چیزی وجود ندارد که با هم دعوا کنند و در نتیجه صلح بین خلق هم ایجاد می شود .

پس با خدا آشتی کنیم تا راه به مصلح کل پیدا کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد