حکمت متعالی

فرمایشات عرشی مرحوم دولابی که توسط استاد معظم جناب آقای مهدی طیب شرح گردیده است

حکمت متعالی

فرمایشات عرشی مرحوم دولابی که توسط استاد معظم جناب آقای مهدی طیب شرح گردیده است

رضا - 16

بســــــــم الله الرحمــــــن الرحیــــــــــم

غصه ، گریه یا خنده ، هر چه را داری ، به خدا نشان بده . سر جا نماز چرا خنده ات را به خدا نشان نمی دهی و فقط اخم و غصه ات را ارائه می دهی ؟ خنده ات را بیاور اینجا و اخمت را ببر به دنیا . گر چه به دنیا هم اخم نکن ، پیش زن و بچه ات هم روی خوش نشان بده .

شرح استاد : خدا وکیلی چند نفر از شماها وقتی سر سجاده می نشینید خنده اتان را برای خدا برده اید ؟ فقط گریه کرده اید و غم و غصه هایتان را گفته اید . وقتی انسان خوشحال است به سراغ رفیقش می رود .

در دعای جوشن کبیر می خوانیم : " یا حَبیبَ مَنْ لا حَبیبَ لَهُ، یا طَبیبَ مَنْ لا طَبیبَ لَهُ، یا مُجیبَ مَنْ لا مُجیبَ لَهُ، یا شَفیقَ مَنْ لا شَفیقَ لَهُ، یا رَفیقَ مَنْ لا رَفیقَ لَهُ، یا مُغیثَ مَن لا مُغیثَ لَهُ، یا دَلیلَ مَنْ لا دَلیلَ‏ لَهُ، یا اَنیسَ مَنْ لا اَنیسَ لَهُ، یا راحِمَ مَنْ لا راحِمَ لَهُ، یا صاحِبَ مَنْ لا صاحِبَ لَهُ   / اى دوست آنکس که دوستى ندارد اى طبیب آن کس که‏ طبیبى ندارد اى پاسخ ده آن کس که پاسخ ده ندارد اى یار دلسوز آن کس که دلسوزى ندارد اى‏ رفیق آن کس که رفیق ندارد اى فریادرس آن کس که فریادرسى ندارد اى راهنماى آنکه راهنمایى ندارد اى مونس آنکس که مونسى ندارد اى ترحم کننده آن کس که ترحم کننده‏اى ندارد اى همدم آن کس که‏ همدمى ندارد "

اگر مردم این وضعیت را ببینند می گویند این آدم دیوانه شده است که سر سجاده دارد می خندد ولی در سحرها دو تا لبخند به خدا نشان بدهید ببینید چه می شود .

البته خنده نه به معنای ظاهری آن بلکه دلتان بخندد و خشنودی و خوشحالی و نشاط قلبی خودتان را به خدا نشان دهید .

نظرات 1 + ارسال نظر
masih شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ق.ظ http://m-a-s-i-h.blogsky.com

چقد جوشن کبیرو دوس دارم
هر فرازش یه بغض شیرینی داره. . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد