حکمت متعالی

فرمایشات عرشی مرحوم دولابی که توسط استاد معظم جناب آقای مهدی طیب شرح گردیده است

حکمت متعالی

فرمایشات عرشی مرحوم دولابی که توسط استاد معظم جناب آقای مهدی طیب شرح گردیده است

دروس توحیــد – 11

بســــــــم الله الرحمــــــن الرحیــــــــــم

  • « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » : هر روز عاشورا و هر زمینی کربلاست، مال ولایت است.

« جعلت لک و لا متک الارض کلها مسجدا (حدیث قدسی)» : تمام زمین را برای تو و امتت مسجد قرار دادم، « و هو معکم این ما کنتم (حدید/4)» : و هر جا که باشید خدا با شماست ، « فاینما تولوا فثم وجه الله(بقره/115) » و به هر طرف رو برگردانید وجه خدا آنجاست ، مال توحید است . « ولایة علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی » : ولایت علی ابن ابی طالب قلعه من است و هر کس به قلعه من وارد شد از عذابم در امان است ، مال ولایت است ، و « کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی » : کلمه « لا اله الا الله » قلعه من است و هر کس به قلعه من وارد شد از عذابم در امان است ، مال توحید است .

شرح استاد: در « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » دیگر ارضی باقی نگذاشت همه شد کربلا .

روز هم باقی نگذاشت ، همه شد عاشورا . در مرتبه ولایت همه یکی شد .

در ادیان دیگر معبد دارند ، کلیسا دارند ، کنیسه ای دارند ، اما در امت اسلام خدای متعال فرمود : تمام زمین را برای تو و امتت مسجد قرار دادم .

وادی ولایت ، آستانه وادی توحید است  . همانطور هم که قبلاً گفتیم  احدی نمی تواند به شهر توحید  وارد شود مگر از صراط مستقیم ولایت .

محال است کسی بتواند بدون ولایت سر از شهر توحید در آورد ، مگر اینکه صراط مستقیم امیرالمؤمنین را بپذیرد .

این شهر یک راه بیشتر ندارد و آن صراط مستقیم ولایت است .

بنابر این هر آنچه که در وادی توحید است در وادی ولایت یک جلوه ای از آن هست .

بوی وادی توحید می دهد ، وادی ولایت .

نظرات 1 + ارسال نظر
تاملی در زهد یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.hggi.blogfa.com

سلام
یک مقاله در وبلاگم درج کرده ام اگه لطف کنی نظری بدهی ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد